یک عدد شهریوری!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

یک عدد شهریوری!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ماهی شکم پر

مواد لازم:
ماهی=به اندازه لازم
گشنیز + چند ساقه شنبلیله
رب گوجه
ادویه کاری 
زعفران دم کرده
روغن
نمک و فلفل
زرد چوبه 
پیاز و سیر رنده شده


طرز تهیه:
سبزی ریز خرد شده را در ظرفی ریخته و در ظرف را بسته روی شعله گذاشته تا کمی با بخار آبش پخته شود. در این فاصله پیاز را ریز خرد کرده و با کمی روغن سرخ می کنیم. خوب که سرخ شد زرد چوبه و ادویه و فلفل را اضافه و کمی تفت داده و بعد سیر رنده شده را هم اضافه و خوب تفت می دهیم. مرتب هم بزنید چون سیر زود می سوزد. رب گوجه را هم اضافه و کمی تفت داده و شعله را خاموش می کنیم.
ضمن تهیه کردن سیر و پیاز حواستان به سبزی هم باشد. در ظرف سبزی را بر می داریم تا آبش زود تر تبخیر شود. باید به اندازه ۳-۲ قاشق آب داشته باشد که مواد سیر و پیاز را به سبزی اضافه کنیم (این روش کمک می کند روغن کمی استفاده شود.) همه مواد را با هم مخلوط و شعله را کم می کنیم تا آرام سرخ شود و مرتب هم می زنیم. خوب که سرخ شد شعله را خاموش و مواد را داخل شکم ماهی نمک زده گذاشته و می بندیم (من با نخ قرقره بستم).
بعد در مخلوط آرد و زرد و زردچوبه غلتانده و در روغن داغ سرخ می کنیم. یک طرف که کمی سرخ شد آرام ماهی را برگردانده تا طرف دیگر هم کمی سرخ شود. حالا زعفران دم کرده را به ظرف ماهی اضافه و در ظرف را می بندیم. کمی که گذشت دوباره ماهی را بر می گردانیم تا طرف دیگر هم زعفرانی شود. این کار باعث می شود هم ماهی زعفرانی شود هم سس غلیظ خوشرنگی در کنار ماهی درست شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد